Po ôsmich rokoch nastala v kalendári SMF výrazná zmena, na podnet federácie jazdcami dobre známa záhorácka trať v pieskových dunách v podobe country crossu vystriedala trať o celkovej dĺžke cca 24 km pozostávajúca z dvoch testov, cross testu (cca 4 km úsek v Strážoch známom motokrosovom areály Zváčka) a enduro testu ( cca 9 km úsek v areály Mokrovských). Úvodných pretekov sa zúčastnilo a na náročnej trati si sily zmeralo 260 jazdcov nie len zo Slovenka, ale i z Českej republiky a Poľska.

STEFAN-SVITKO-9-MIESTO-RALLY-DAKAR-2013-pO-STARTE-NA-ENDURO-TESTE-borsky-mikulas-sastin-cary
Tohtoročná trať vedúca náročným terénom Záhoráckej nížiny a Chvojníckej pahorkatiny bola tvorená prevažne pieskovým podkladom, lesnými a poľnými cestami s trávnatým povrchom, pri prejazde na testy sa prechádzalo v Strážach i cez štátnu cestu.

PREJAZD-POD-ZELEZNICOU-NA-FOTKE-LACO-BOLEBRUCH-borsky-mikulas-sastin-straze

Pre divákov najatraktívnejším miestom sa stal prejazd pod železnicou, kde mnohí pretekári mali problém s výjazdom a nejeden jazdec spadol.

PREJAZD-POD-ZELEZNICOU-AJ-TAKTETO-PADY-MOHLI-DIVACI-VIDIET-borsky-mikulas-sastin-straze

Náročná záhorácká trať preverila i jazdcov Rallycross klubu Borský Mikuláš, ktorí boli na domácej trati vo svojich triedach najúspešnejší a postavili sa na najvyšší stupeň. Pohár s prvým miestom v triede Veterán vybojoval skúsený matador Ivan Černý na motorke KTM SXF 450 4T so štartovným číslo 961. V triede Hobby E1 bol najrýchlejší najmladší reprezentant Rallycross klubu Borský Mikuláš, minuloročný víťaz triedy Regional Ladislav Gavroň, ktorý túto sezónu sedlá nový motocykel KTM SXF 250 4T so štartovným číslom 650. Trio víťazov zo Šaštína-Stráží uzatvára so štartovným číslom 450 Ladislav Bolebruch, ktorý na svojom motocykli KTM SX 250 2T obhájil svoje minuloročné víťazstvo v triede Slovenského pohára E2.

VITAZNA-TROJICA-Z-LAVA-IVAN-CERNY-LACO-BOLEBRUCH-LACO-GAVRON-borsky-mikulas-sastin-straze

Pretekov sa ďalej zúčastnili v triede Slovesnkého pohára E1 Marek Polák a E2 Pavol Drinka, v triede Regionál Tomáš Ďuriga a bratia Bruno a Dávid Machovci, pričom Dávid obsadil v triede Regionál prvé miesto.
O zhodnotenie úvodných pretekov sezóny sme požiadali dvoch víťazov zo Záhoria Laca Bolebrucha a Laca Gavroňa.

LACO-BOLEBRCH-PRI-SKOKU-NA-CROSS-TESTE-borsky-mikulas-sastin-straze

Laco Bolebruch: „Cez zimu som sa snažil trochu pripravovať na túto sezónu, spolu s Lacom Gavroňom sme chodievali pravidelne behávať. Beh som striedal s posilovaním a mesiac pred pretekmi som aktívnejšie jazdil na motorke, zúčastnil som sa s Markom Polákom Pieskového trojhodinového maratónu dvojích v Malackách, kde sme v triede Profi obsadili druhé miesto. Príprava by aj bola, no týždeň pred pretekmi som svoju účasť zvažoval, nakoľko som mal čerstvý úraz kolena, ktorý sa mi stal pri opravovaní motorky. Rozhodnutia zúčastniť sa pretekov neľutujem, štichy vydržali a na motorke som na bolesť zabudol, akurát som nemohol podať taký výkon, aký by som chcel, keďže koleno ma v tomto obmedzovalo a musel som si dávať väčší pozor. Keď mám porovnať countráč s endruom na Búroch, tak môjmu srdcu je samozrejme bližšie countráč, no tento prvý ročník endura som privítal vďaka menšej fyzickej náročnosti. Pieskový podkad mi vyhovuje, vyrastal som na ňom, no druhý deň bol o dosť náročnejší, trať sa veľmi rozbila, čo bolo poznať i na časoch. Ale i napriek zraneniu som so svojím výsledkom spokojný, za čo vďačím i svojim blízkym a všetkým, čo ma prišli na preteky podporiť a povzbudiť.“

LACO-GAVRON-PRI-PREJAZDE-PIESKOVOU-DUNOU-NA-ENDURO-TESTE-borsky-mikulas-sastin-straze

Laco Gavroň: „Zimnú prípravu som absolvoval asi najťažšiu za moju pretekársku kariéru keďže prestupujem túto sezónu z Endura na Motocross. Tiež som zmenil motocykel, u KTM som síce zostal, ale presedlal som z 2T 125 na 4T 250. Podľa môjho názoru je MX náročnejšie na fyzickú prípravu a tiež väčšia konkurencia. Motocrossová sezóna začína 20 aprila v Senici. Domáce podujatie Endura som si užíval už od prvých meraných testov, trať som poznal a mal na nej veľa natrénované takže náskok pred konkurenciou ma nijako neprekvapoval. Veľký podiel na tomto úspechu mala nová motorka, ktorá mi sedí na môj jazdný štýl a hlavne tvrdá zimná príprava. Aj napriek k ohlasom niektorých pretekárov k nudnosti tohto závodu som tento pocit nezdieľal keďže išlo o Endurošprint a nie klasické Enduro. Myslím, že usporiadateľ vyťažil z minima maximum, a za to mu patrí uznanie. Ďakujem rodine, sponzorom, Rallycross Klubu Borský Mikuláš a priateľom, ktorí ma prišli podporiť.“

Ďalej: Fotogaléria z pretekov 

Katarína Kotvanová, foto: Libor Ponca – LiBy photography , video: Igor Kubina


.

BM: Festival Záhrad