Ajurvedske masaže II

Brodčania už majú trúbenia vlakov plné zuby!

Týždenník Záhorák 0

Už dva roky nevedia, čo je pokojný spánok! Obyvatelia Brodského musia každodenne počúvať trúbenie prechádzajúcich vlakov, ktoré sa zo železničnej stanice ozýva vo dne aj v noci. Problém mal byť podľa prísľubu Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) vyriešený ešte v polovici minulého roka, situácia je ale iná. A Brodčania trpia ďalej…

vlak-ilustracne-foto

Vlaky prechádzajúce železničnou stanicou v Brodskom začali z ničoho nič trúbiť v polovici januára 2014. Každodenné trúbenie obťažuje najmä ľudí žijúcich v blízkosti železničnej stanice, kde sa nachádza približne 200 rodinných domov. ,,Počas dňa to pri bežnom ruchu toľko nevnímame, horšie je to ale v noci. Neraz sa doslova až posadíme na posteli. Človeka to vyľaká, prebudí, a nie vždy sa znova podarí zaspať,“ prezradila jedna z miestnych obyvateliek. Starostka Brodského Anna Krídlová, ktorá sama býva len 10 metrov od koľajníc, jej dáva za pravdu: „Zatrúbi každý vlak, ktorý tadiaľto prechádza. Niektorý len krátko, rušňovodič sa snaží byť ohľaduplný, iní ale trúbia aj viackrát za sebou, akoby to robili naschvál.“ Podľa starostky je situácia najhoršia v lete, keď ľudia spia pri otvorených oknách. Podľa niektorých obyvateľov, ktorí sú citlivejší na hluk, nepomáhajú ani plastové okná či eurookná – trúbenie je jednoducho počuť.

Musia vraj ešte počkať
Ľubomír Mitas z odboru komunikácie spoločnosti ŽSR ešte v apríli 2015 informoval, že situácia ohľadom trúbenia je spôsobená povinnosťou rušňovodičov informovať účastníkov cestnej premávky o vlaku blížiacom sa k nebezpečnému priecestiu. „V koľaji č. 1 a 2 je zabudovaný priechod pre cestujúcich k nástupišťu v smere jazdy Kúty – ČR, ktorý v súčasnosti nie je vybavený zabezpečovacím zariadením. Keďže ide o trať zaradenú do siete koridorových tratí, musela spoločnosť ŽSR v zmysle služobných predpisov, ale i zo zákona o dráhach, prijať opatrenia na zaistenie bezpečnosti cestujúcej verejnosti. Okrem trúbenia vlakov prechádzajúcich týmto priechodom patrí k spomínaným opatreniam aj zníženie rýchlosti vlakov na 100 km/h,“ uviedol Ľ. Mitas. Obyvateľom Brodského zároveň prisľúbil, že problém bude vyriešený v lete 2015, kedy na priecestí pribudne priecestné zabezpečovacie zariadenie, vďaka ktorému vlakom odpadne povinnosť trúbiť.

Prečo teda Brodčania na splnenie sľubu zatiaľ čakajú márne, a kedy sa konečne opäť budú môcť pokojne vyspať? Odpoveď ich určite nepoteší. „Situáciu ŽSR riešia. K posunu avizovaného termínu došlo z dôvodu zapracovávania pripomienok k projektovej dokumentácii a tiež z potreby pridelenia dostatočného množstva finančných prostriedkov na realizáciu stavby generovaných projektovou dokumentáciou,“ uviedol pre Záhorák Ľ. Mitas. V investičnom pláne stavieb ŽSR vykonávaných dodávateľským spôsobom sú podľa jeho slov na tento rok finančné prostriedky na realizáciu stavby pridelené. „Bola schválená projektová dokumentácia a je spracované investičné zadanie pre výber zhotoviteľa stavby, na základ ktorého prebehne v mesiacoch január-február 2016 verejné obstarávanie. Následne po výbere zhotoviteľa stavby a podpise zmluvy o dielo s víťazom verejného obstarávania príde na rad realizácia stavby s predpokladanou dĺžkou trvania 5 mesiacov,“ dodal Ľ. Mitas.

Obyvateľom Brodského teda nezostáva iné, len veriť, že tentoraz je termín realizácie definitívny. Aj spomínaných 5 mesiacov sa im totiž zdá byť ako večnosť. „Máme toho skutočne plné zuby. Ak sa kompetentným náš problém zdá byť malicherný, veľmi radi si to s nimi aspoň na pár dní a nocí vymeníme,“ zdôraznil jeden z miestnych občanov.

Článok partnerského týždenníka Záhorák doplnený redakciou Záhorí.sk.

Záhorák – elektronická verzia ročné predplatné

Trvanie: 365 dní
Cena: 15 €
Zákazník zakúpením elektronickej verzie týždenníka Záhorák, získava možnosť si sťahovať elektronickú verziu týždenníka v pdf formáte na jeden rok. Cena ročného predplatného elektronickej verzie je 15 € s DPH.
Polak Fitnes HORE