Reklamný leták umiestnený na reklamnom stojane pobočky Raiffeisen banky v Skalici: „Prídite si pre Bambuľkine nové šaty k nám do banky“ porušila podľa Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) etický kódex.
Rada obdržala sťažnosť fyzickej osoby ktorá poukazuje na reklamný leták umiestnený na reklamnom stojane pred pobočkou Raiffeisen banky v Skalici. Sťažovateľ namieta voči reklamnému textu v znení: „Dievčatká – Bambuľky!!! Prídite si pre Bambuľkine nové šaty k nám do banky“ a je toho názoru, že reklama láka deti na využitie služieb, za ktoré musia rodičia platiť.
AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov hlasovaním dospela k záveru, že sťažnosť je čiastočne opodstatnená.
V danom prípade Komisia čiastočne uznala námietky sťažovateľa z dôvodu, že reklamný leták nebol oficiálnym reklamným materiálom zadávateľa pripraveným k prebiehajúcej súťaži spoločnosti, ale vznikol z iniciatívy pobočky v Skalici, čo vníma zadávateľ ako zlyhanie ľudského faktora a tiež, že bol leták bezodkladne odstránený. Napriek tomu má AK RPR za to, že zadávateľ, v tomto prípade zamestnanec pobočky banky v Skalici, nepostupoval pri tvorbe reklamy s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi.
Štylizácia reklamného textu, ktorý bol umiestnený na oficiálnom reklamnom pútači banky, prostredníctvom ktorého spoločnosť prezentuje benefity bankou poskytovaného účtu, môže vyvolať v priemernom spotrebiteľovi dojem, že podmienkou získania šiat je otvorenie si účtu v banke, čo vzhľadom na pravidlá súťaže, nie je pravda. Reklamný leták zároveň nebol umiestnený s reklamnou komunikáciou samotnej spotrebiteľskej súťaže, z ktorej by sa mohli spotrebitelia dozvedieť, že detské šaty možno vyhrať aj bez ohľadu na kúpu produktu (otvorenie si účtu v banke). Použitie maloletých v reklame, prípadne cielenie komunikácie na maloletých si vyžaduje osobitú pozornosť. S ohľadom na tieto skutočnosti považuje AK RPR tento jeden konkrétny reklamný vizuál – reklamný leták umiestnený na reklamnom stojane pred pobočkou Raiffeisen banky v Skalici za porušujúci Kódex.
Zdroj: RPR