Skalická nemocnica získala 6. decembra darom od Nadácie Križovatka ďalších desať apnoe monitorov – elektronických pomocníkov, ktorí spoľahlivo kontrolujú dýchanie novorodencov.

 

 

Spolupráca pôrodnice s nadáciou pri ochrane zdravia najmenších pacientov trvá už 10 rokov a ide zatiaľ o počtom najväčšiu podporu skalickej neonatológie. Neonatologické oddelenie skalickej nemocnice disponuje vďaka projektu „Mamička dýcham“ teraz už 29 monitormi dychu. Tieto slúžia nielen k starostlivosti o novonarodené deti, ale v prípade potreby ich využíva aj pediatrické oddelenie pri starostlivosti o deti dojčenského veku.

 

Neonatologické oddelenie skalickej nemocnice malo tento rok v starostlivosti cca 700  novorodencov. Vďaka účinnej spolupráci s Nadáciou Križovatka môžu zapožičané monitory dychu chrániť pokojný spánok rodičov a detí aj v domácom prostredí.

Zdravotná pomôcka BabySense pomáha spoľahlivo kontrolovať a chrániť dýchanie dieťaťa a varuje rodičov a personál v prípade jeho ohrozenia. Ide o jedinú účinnú pomôcku pri prevencii Syndrómu náhleho úmrtia dojčiat SIDS.

 

Monitor dychu BabySense je historicky prvým výrobkom na svete tohto druhu. Po dobu 30 rokoch svojej existencie prešiel mnohými úpravami a je neustále modernizovaný tak, aby spĺňal náročné klinické skúšky. Štátnym ústavom pre kontrolu liečiv je registrovaný ako zdravotnícka pomôcka.

 

 

 

 

Monitory dychu BabySense 2 Pro v hodnote 990 eur boli tentokrát zakúpené vďaka veľkorysej podpore spoločností KIK Textil a Non-food spol. s r.o.  „Práve financie na zabezpečenie modernizovaných monitorov dychu naša spoločnosť venovala. Za 9 900 € sa ich kúpi celá stovka,“ vysvetľuje Martin Šatný, konateľ spoločnosti KIK, ktorá sa do CSR aktivít na Slovensku a v Českej republike zapája pravidelne.

 

„Do konca roku 2018 poputujú monitory aj do ďalších slovenských nemocníc. Zámerom nadácie je postupne vybaviť monitormi dychu všetky novorodenecké oddelenia na Slovensku, upresnila svoj zámer riaditeľka Nadácie Križovatka Táňa Tomasch.  „Sme radi, že môžeme byť súčasťou tejto bohumilej činnosti. Projekt nás okamžite oslovil aj kvôli tomu, že našimi zákazníkmi sú predovšetkým mamičky s deťmi a týmto im môžeme aspoň časť ich podpory vrátiť späť,“ doplnil Šatný.


.