Ako každý rok, po zime na našich cestách znovu pribudli výtlky. V uliciach sú už pracovníci vysúťaženej firmy, ktorí ich opravujú.
A ako každý rok, aj tentoraz veľa ľudí – najmä na sociálnych sieťach – hromží, že ide o „flekovanie“, „capkanie“ či „látanie“ dier. Žiaľ, niektoré cesty sú v zlom stave a veľa z nich je už zaradených do investičného plánu mesta. Za posledné roky sa zrekonštruovalo veľa ciest a pripravujú sa ďalšie, avšak kvôli finančnej náročnosti sa to musí robiť postupne. V záujme prejazdnosti komunikácií sa musí často pristúpiť iba k oprave výtlkov.
Tento rok sa používa nová technológia: jej základnou myšlienkou je robiť opravy kvalitne, rýchlo a efektívne bez hluku a prachu. „Ide o tzv. infra technológiu, ktorá patrí medzi najmodernejšie a najekologickejšie spôsoby. Systém Silkot Blue umožňuje pracovať s minimálnym či dokonca žiadnym odpadom asfaltu. Vozovka sa opravuje pri teplote 180°C, na ktorú sa výtlk nahreje, pridá sa nová asfaltová zmes a vyrovná sa vibračným valcom. Opravená plocha sa hermeticky uzavrie, aby sa zabezpečil plynulý spoj, čím sa zabráni prenikaniu vodu. To v konečnom dôsledku znamená dlhšiu životnosť opravy,“ informoval Matúš Gelinger z Útvaru výstavby a životného prostredia MsÚ Malacky.
Výtlky na miestnych komunikáciách, ktoré spomínali obyvatelia v komentároch na facebookovej stránke mesta, budú zaradené do balíka opráv na tento rok. „Snažíme sa opraviť najprv tie veľké a nebezpečné, ktoré ohrozujú plynulosť a bezpečnosť dopravy. Potom prídu na rad tie, čo nahlásili obyvatelia priamo alebo cez Odkaz pre starostu. Ďalej na základe obhliadok v teréne postupujeme systematicky tak, aby sme zabezpečili opravu každého nebezpečného výtlku na komunikáciách v správe mesta. Ak zvýšia peniaze v rozpočte, vykonáme celkovú opravu nejakého kritického miesta, tak ako napríklad vlani chodník pri Lidli,“ vysvetľuje M. Gelinger.
Jamy na cestách, ktoré nepatria mestu, nahlasujeme Slovenskej správe ciest. Vlastná oprava je už v ich réžii.
-lp-/-otano-