Na jeseň minulého roka rekonštruovala NDS kanalizáciu na diaľnici D2. Tento rok sa zároveň má začať aj výstavba protihlukových stien od bratislavského Lamača. Teraz čakajú vodičov ďalšie obmedzenia, ktoré majú byť podľa diaľničiarov len mierne.

Vyťažená dopravná tepna zo Záhoria do Bratislavy prechádza v posledných rokoch zmenami. Oprava mostov ponad železničnú trať, rekonštrukcia kanalizácie a teraz oprava mostných záverov. To všetko na križovatke Lamač. Ani tým sa to však nekončí.
Necelý mesiac
Vodiči sa musia pripraviť na ďalšie dočasné obmedzenie pri ceste do práce či školy. Na diaľnici D2 pri križovatke v bratislavskom Lamači opravia mostné závery. „Opravy zvýšia dopravný komfort, znížia hluk z dopravy a napomôžu predĺžiť životnosť využívaných mostných objektov,“ uvádza mediálna komunikácia NDS.
Práce majú podľa diaľničiarov trvať necelý mesiac a ich začiatok naplánovali na sobotu 1. marca. Podľa NDS budú rekonštrukčné práce zahŕňať opravu štyroch poškodených častí.
„V záujme minimálnych dopadov na dopravu bude realizácia opráv prebiehať v dvoch etapách,“ podotýka Národná diaľničná spoločnosť. Obmedzenia sa dotknú len vodičov, ktorí smerujú zo Záhoria do Bratislavy. Z hlavného mesta bude prejazd v oboch jazdných pruhoch bez komplikácií.
V prvej etape obmedzia ľavý jazdný pruh. V druhej sa práce presunú na pravý jazdný pruh. „Doprava bude vedená vo voľných jazdných pruhoch pozdĺž pracoviska,“ pokračuje mediálna komunikácia NDS.

Mosty v zlom stave
„V roku 2023 bolo v nevyhovujúcom stave 34 percent z celkového počtu 8 299 mostov na diaľniciach a cestách I., II. aj III. triedy. Ich stav sa na Slovensku z roka na rok zhoršuje a tento problém sa týka všetkých regiónov Slovenska bez rozdielu,“ upozorňuje Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP).
Diaľnične mosty sú však podľa analytikov najmenším problémom, keďže ich stav je zo všetkých najlepší. Horšie je to pri mostoch na cestách I. triedy a nižšie.
Podľa NDS, ktorá spravuje 874 mostov, sú všetky bezpečné a každoročne kontrolované. „Jednou z najdôležitejších súčastí mosta sú mostné závery,“ pokračuje.
Tie sa nachádzajú na začiatkoch a koncoch každého mosta a slúžia na premostenie dilatačnej škáry medzi nosnou konštrukciou a mostnou oporou, respektíve medzi dvomi časťami nosných konštrukcií mostov.
„Vykonávať opravy na mostných záveroch je nevyhnutné pre životnosť mosta a v konečnom dôsledku aj prevenciou pred vážnejším poškodením,“ dodala mediálna komunikácia NDS.