Železničná doprava bola zastavená 19 mesiacov. Vlaky z Bratislavy cez Devínsku Novú Ves do Viedne čiastočne nahradili autobusy, ako aj posilnená linka z Petržalky. Dôvodom bola rekonštrukcia a elektrifikácia trate. Na pohraničný úsek sa po meškaniach opäť vrátia spoje.

„Rakúska trasa je dokončená. Hneď ako dostaneme súhlas zo slovenskej strany, môžeme začať s prevádzkou,“ povedal pre Záhorí.sk hovorca ÖBB Bernhard Rieder.
Zmeny dátumov aj nejasné spustenie prevádzky
Termíny dokončenia pohraničného úseku dlhého 2,4 kilometra sa posúvali hneď niekoľkokrát. ŽSR to odôvodňovali technicko-stavebným stavom mosta z roku 1847, ako aj záplavami a výskytom chránených živočíchov. Po roku a trištvrte teraz hovoria o záverečnej fáze.
„Práce na železničnom zvršku pokračujú podbíjaním. Trakčné vedenie je natiahnuté po štátnu hranicu a v spolupráci s rakúskou stranou bude prebiehať prepojenie trakčného vedenia v tomto týždni,“ spresnila hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Petra Lániková.
Informáciu o spustení cezhraničnej dopravy malo Záhorí.sk od zdrojov blízkych Železniciam. Definitívny termín však doteraz nebol potvrdený, keď ho nechceli prezradiť ZSSK ani ÖBB.
„Úsek trate na slovenskom území bude uvedený do predčasného užívania 6. októbra 2025 pre osobnú, ako aj nákladnú dopravu,“ potvrdila termín Petra Lániková.
Regionálne expresy tak začnú premávať ešte pred začiatkom platnosti nového grafikonu. Vlaky sa na trať medzi Bratislavou, Marcheggom a Viedňou vrátia už 11. októbra. Prvé spoje však pôjdu zníženou rýchlosťou. Dôvodom majú byť interné predpisy ŽSR.

Dieselové vlaky nahradia elektrické
Na zrekonštruovanej trati sa po novom objavia elektrické vlaky, ktoré skrátia jazdnú dobu z pôvodných 67 na 56 minút. Rozšírená má byť aj doba prevádzky, keď pribudnú 3 nové páry spojov v okrajových časoch.
„Regionálne expresy na linke Bratislava hl.st. – Marchegg – Wien Hbf. budú vedené modernými elektrickými rušňami Vectron a budú disponovať súpravami zloženými z klimatizovaných vozňov Železničnej spoločnosti Slovensko a ÖBB,“ povedal pre Záhorí.sk odbor komunikácie ZSSK.
Presné radenie vlakov štátny dopravca nešpecifikoval. Z dostupných zdrojov by malo ísť o 6-vozňové súpravy vysokopodlažnej stavby. Nasadené by tu mali byť najmodernejšie rušne Vectron, ktoré na tejto trati svoju maximálnu rýchlosť ani zďaleka nevyužijú.
„Trať bola modernizovaná od oceľovej mostovky mostu cez rieku Morava po krajnú výhybku v železničnej stanici Devínska Nová Ves. V tomto úseku môže ísť vlak rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu,“ dodali Železnice Slovenskej republiky.
