Ich počet sa má neustále zvyšovať. Podľa Mareka Macha, ktorý za celým projektom stojí, ide o poukázanie na problémy krajiny v konkrétnych regiónoch. Na kampaň sa ľudia vyzbierali desiatkami tisíc eur.

Jeden z billboardov na Záhorí pri hraniciach s Českou republikou (foto: Záhorí.sk)

„Už dlhodobo sme sa zamýšľali nad tým, akým spôsobom lepšie poukazovať na problémy, ktoré táto krajina v skutočnosti má, aj mimo našej bubliny,“ povedal v rozhovore pre Záhorí.sk aktivista Marek Mach.

Stovky plôch

Začiatkom novembra sa počet billboardov blížil k číslu 300 a podľa slov iniciatívy plánujú pokračovať v kampani aj budúci rok. Na tú sa vyzbierali ľudia: „Celé je to financované z príspevkov od ľudí, ktorí nám ich posielajú cez kampaň na Donio.“ K prvej dekáde novembra išlo o približne 42-tisíc eur.

Konkrétne odkazy ľudí na billboardoch sú po celom Slovensku. Lokality podľa Mareka Macha vyberala iniciatíva Mladí proti fašizmu z podnetov. Malo ísť najmä o problémy každodenného života – neopravené chodníky, chýbajúce kanalizácie a diaľnice.

„Ľudia nám napísali, že napríklad v Senici im vadí to, že mestu chýba obchvat. My sme na základe tohto podnetu vybrali tie najlepšie billboardy v Senici, cez ktoré poukazujeme na to, že v Senici chýba obchvat,“ pokračuje. Na Záhorí sa niektoré odkazy vláde od celoslovenských odlišujú nárečím.

Billboardy odkazujú aj na zmeny v zákonoch (foto: Záhorí.sk)

Mimo bubliny

V rozhovore pre Záhorí.sk Marek Mach ďalej spomenul, že kontaktnú kampaň vybrali zámerne: „Na tie problémy síce poukazujeme na sociálnych sieťach, kde máme pomerne dobré čísla, avšak sledovatelia týchto videí často pochádzajú spomedzi ľudí, ktorí si tie problémy dobre uvedomujú.“ 

Niektoré popisy billboardov sú rovnaké po celom Slovensku – ide o témy lacných potravín, bezpečnosti, ako aj stavu nemocníc a železníc. Na Záhorí sa však objavili s tematikou nového mosta do Českej republiky či spomínaného obchvatu Senice.

„To, čo sme my chceli spraviť, bolo priblížiť ich aj tým ľudom, ktorí nás na sociálnych sieťach možno nesledujú, a poukázať tak na to, že túto krajinu trápia aj iné veci, než to, čo sa na prvý pohľad môže javiť ako najväčší problém niekde na sociálnych sieťach,“ pokračuje.

Dôvodom podľa iniciatívy Mladí proti fašizmu tak bol zásah širšieho spektra slovenskej verejnosti. „Práve cez tie billboardy dokážeme osloviť tých ľudí, ktorí sú mimo toho 1,5 milióna, ktorých už oslovujeme na sociálnych sieťach,“ uzavrel Marek Mach.

Prečítajte si tiež: Marek Mach: Vedia, že voliči opozície majú k 17. novembru hlbšiu emóciu než voliči koalície



Google News
Nájdete nás aj na Google NEWS
Kliknite na Sledovať a nepremeškáte žiadne novinky.