Polak Fitnes HORE

Najlepšou výčapníčkou je Malačanka Petra Sečkárová

Tlačová správa 0

„Pivovarník pivo varí, ale barman pivo robí,“ tvrdí obchodný sládok plzenského pivovaru Václav Berka, a preto značka Pilsner Urquell zapája do súťaže Pilsner Urquell Master Bartender tých najlepších barmanov.

 

Vďaka súťaži Pilsner Urquell Master Bartender si už 10. rokov merajú sily najlepší výčapníci Slovenska a Česka. Titul Master Bartender v roku 2016 vyhrala výčapníčka z Malaciek Petra Sečkárova.

 

Ako ste sa dostali k práci výčapníčky?

Počas letnej brigády som sa zamestnala v reštaurácii, kde som doteraz. Pracujem v nej už 12 rokov a veľmi ma to baví. Práci výčapníčky sa to začalo podobať viac, až keď sme prešli v roku 2012 na značku Pilsner Urquell. Právo som napokon nedokončila. Keď som študovala, rozhodovala som sa, čo budem robiť. Chvíľu som robila aj v advokátskej kancelárii a bolo to dobré ako brigáda, ale nevedela som si predstaviť, že by som opustila mojich hostí. Chýbalo by mi to. V tejto profesii som sa našla.

 

Čo vás motivovalo k tomu, že ste sa prihlásili do súťaže Master Bartender?

Prvýkrát, keď som šla do súťaže, som bola veľmi zvedavá, čo ma tam čaká o čo ide. Aj napriek tomu, že  som bola hodená do vody sa mi súťaž veľmi páčila. Súťažiaci si medzi sebou odovzdávali skúsenosti, motivovali sa, podporovali, veľa som sa tam naučila. Súťaže Pilsner Urquell Master Bartender som sa zúčastnila štyrikrát, raz som sa nedostala do finále, čo ma veľmi mrzelo, svoju úlohu zohral vtedy stres. Bola som nervózna, lebo prvýkrát sa postupovalo na veľké československé finále, preto ma veľmi mrzelo, že som sa naňho nedostala. O rok neskôr som ale vyhrala.

 

Ako vám výhra v súťaži pomohla v kariére, čo vám tento titul dal/vzal?

Začali ma v robote počúvať, čo sa týka piva, sanitácie a napríklad aj večerného umývania výčapu. Rešpektujú moje pokyny a uvedomujú si, že im nedávam prácu navyše. Titul mi nevzal nič, možno len čas, lebo som teraz viac cestujem. Ale naopak, dal mi veľmi veľa, veľmi veľa dobrých skúseností, priateľov, známych a kamarátov. Dostala som sa do takej výčapníckej rodiny profesionálov a to je veľmi pekné.

 

Čo si myslíte o úrovni pivnej kultúry na Slovensku. Zlepšuje sa?

Pivná kultúra na Slovensku sa postupne zlepšuje. Chýbajú nám však školenia ako majú v Čechách a mali by sa opakovať častejšie, podľa toho ako sa menia zamestnanci na prevádzkach. Vyrovnať sa Čechom v pivnej kultúre sa nám asi nepodarí, lebo je to pivný národ, ale bola by som rada, keby sa nám k nim podarilo aspoň priblížiť. Určite si viac zákazníkov všíma, aké pivo dostanú a vedia ako vyzerá dobre načapované pivo. My sa snažíme zákazníkov naučiť na šnyt, hlavne tých, ktorí si pýtajú malé pivo. Šnyt ich prekvapí množstvom peny, ale tá rýchlo stúpa na pive, neklesá ako pri špinavom pohári. Niektorých sme už naň naučili, iní ho ochutnajú a povedia, že radšej zostanú pri hladinke. Máme aj zákazníkov, ktorí preferujú čochtan.

 

Pritiahol váš titul do prevádzky, kde pracujete, viac zákazníkov?

Samozrejme. Najradšej spomínam na jedného pána z Bratislavy, ktorý prišiel s vytlačeným článkom a chcel sa so mnou odfotiť. Prišiel na návštevu za dcérou, ktorá bola v Malackách v nemocnici a hneď túto príležitosť využil. Bol neskutočne šťastný, že ma v reštaurácii zastihol, tak sme si dali spolu dva „šnytíky.“ Našich zákazníkov už poznám, a keď príde nejaká nová tvár, kolegyňa povie: „tí sa určite prišli pozrieť na teba“.  Je veľmi milé, keď ma poprosia či im môžem načapovať pivo a viem, že merali cestu za mnou, napríklad z iného mesta.

Polak Fitnes HORE