Nevyužívanie podchodu pod železničnou traťou v Moravskom Svätom Jáne sa stalo v sobotu (10.4.) o 12.40 h popoludní osudné pre 58 – ročného muža z Bratislavského, ktorý si chcel pravdepodobne skrátiť cestu cez koľaje.
Podľa vyjadrenia hovorkyne Železničnej polície Ľubice Zoňovej pre Zahori.sk: „Rušňovodič vlaku EuroCity sa vyjadril, že spozoroval muža ako kráča v smere jazdy vlaku na žst. Kúty, pričom na konci nástupišťa asi 10 metrov pred rušňom vošiel do dráhy vlaku. Okamžite použil rýchlobrzdu, ale zrážke pre krátku vzdialenosť nedokázal zabrániť.“
Zranenému bola poskytnutá prvá pomoc RLP Malacky, kde lekár konštatoval mnohopočetné poranenia tela. Po ošetrení bol prevezený Leteckou záchrannou službou Bratislava do FNsP Bratislava – Kramáre. U rušňovodiča bola vykonaná dychová skúška na alkohol s negatívnym výsledkom.
Doprava bola zastavená na 2. traťovej koľaji od 12.41 hod. do 14.00 hod., na 1. traťovej koľaji bola obmedzená znížením rýchlosti.
Ako dodala hovorkyňa zeležnicej polície: “ Následkom udalosti došlo k meškaniu štyroch vlakov. Prípad objasňuje Železničná polícia ako priestupok podľa § 108 ods. 1, písm. e/ Zák. č. 513/2009.“
Zraneného muža previezla Letecká záchranná služba do Bratislavy na Kramáre. Muž leží v kritickom stave.
Podchod v Moravskom Svätom Jáne
Prvé písomnosti o potrebe výstavby podchodu boli v zápisoch vtedajšieho ČSD v roku 1992. Projektová dokumentácia bola vypracovaná v roku 2000. Investorom stavby bolo ŽSR. Stavba bola zahájená v októbri 2001 – stavebné práce boli ukončené v júni 2002. Slávnostné otvorenie prebehlo v septembri 2002. Moderný podchod, ktorý počíta aj s využívaním podchodu zdravotne postihnutých občanov. S úmyslom spríjemniť prechod podchodom, ako aj predísť nezmyselnému pomaľovaniu ho skrášlila Umelecká škola pri ZŠ Sekule-Moravský Sv. Ján veselým pomaľovaním stien.
Základné údaje o podchode:
– dĺžka podchodu je 36,7 m, z toho vlastný podchod pod traťou 15,7 m,
– svetlosť 3×3 m, hĺbka základov pod koľajou 5,5 m
– náklady na výstavbu 21,5 mil. Sk
Foto: Peter M.