Trnavskú župu pravdepodobne zase ovládne Mikuš, vážnym súperom mu je Uhliarik. Preto im obom Záhorí.sk – správy z vašej ulice položilo za vás otázky čo považujú za najzávažnejší problém na Záhorí, či je na Záhorí dostatok verejnej dopravy a čo by urobili ako prvé po zvolení.
Tibor Mikuš podal pre volebnú kampaň na Ivana Uhliarika trestné oznámenie
Tibor Mikuš – Nezávislý
Na otázky zaslané emailom zatiaľ neodpovedal.
Ivan Uhliarik – KDH, SDKÚ
Čo považujete za najzávažnejší problém na Záhorí?
Na Záhorí je veľké množstvo nielen ekonomického, ale aj kultúrneho potenciálu, ktorý sa zanedbáva. Od baziliky v Šaštíne – Strážach, cez kúpele v Smrdákoch až po nevyužitý potenciál cyklotrás a vinohradov. Podľa môjho názoru je však najväčším problémom, tak ako ostatných častí kraja zadĺženosť a neschopnosť lákať nových investorov, opravovať cesty a školy. To je však nemožné, ak župan Mikuš za 8 rokov vytvoril najvyššie zadĺženie spomedzi všetkých žúp.
O to bolestivejšie je nielen pre Záhorákov, keď 2. októbra, tesne pred prijatím nariadenia umožňujúceho privatizáciu nemocníc do rúk finančných skupín, pán Mikuš umožnil prevod miliónových dlhov z nemocníc späť na župu a jej občanov. Ako chceme investovať do škôl, ciest a priemyselných parkov na Záhorí, keď sa budeme skladať finančným skupinám na ich biznis s našim zdravím?
Je podľa vás dostatočný počet liniek verejnej dopravy na Záhorí? Plánujete jej zníženie alebo posilnenie?
Počet liniek verejnej dopravy na Záhorí je niekde dobrý, niekde nedostatočný. Ak však zistím, že potrebujeme nové linky a nové autobusy, budeme musieť nájsť nové finančné zdroje – ak by sme však vďaka chystanej privatizácii na seba vzali dlhy nemocníc a tie predali finančným skupinám, bude to nemožné.
Čo by ste riešili s ohľadom na Záhorie ako prvé po vašom zvolení?
Koncepciu rokovania a pripravovania podmienok pre príchod nových zamestnávateľov, vrátane podpory vzniku priemyselných parkov a rekonštrukcií ciest. Jednou možnosťou je ušetriť na to vlastné zdroje zastavením zbytočnej privatizácie našich nemocníc, ale tiež zvýšením čerpania eurofondov.