Pracovníci mestského úradu v súčasnosti vykonávajú pasportizáciu, t. j. súpis reklamných nosičov. Problémom je aj nelegálna reklama, ktorá sa vo forme napr. jednoduchých tabuliek zapichnutých do zeme alebo trávnika z času na čas v meste objaví.

reklamne_plochy_malacky

Primátor Juraj Říha už absolvoval niekoľko rokovaní s reklamnými agentúrami. „Intenzívne hľadáme možnosti, ako sa s nimi dohodnúť. Firmy, ktoré majú reklamu na mestských pozemkoch, už dostali výpovede. Zmluvy na dobu určitú necháme dobehnúť a ďalšie kontrakty už podpisovať nebudeme,“ hovorí J. Říha.

Na rokovaní klubu starostov ZMOZ (Združenia miest a obcí Záhoria) primátor Malaciek navrhol, aby sa povolenia na nové reklamné plochy dávali iba na jeden rok, namiesto doterajšej lehoty 5 rokov.

Primátor J. Říha: „Mojím veľkým snom je mať mesto bez billboardov. Presne to som videl v našom partnerskom meste Sarvaš v Maďarsku. Nenájdete tam jediný billboard, zato však všade sú stromy, tráva a kvety. Rozdiel oproti nám je ale ten, že v Maďarsku si samosprávy môžu vonkajšiu reklamu regulovať samy.“

Odstránenie vonkajšej reklamy bude znamenať výpadok v príjmoch mestského rozpočtu vo výške cca 22 tisíc eur ročne. Podľa primátora je to cena za krajšie mesto, pričom sa budú hľadať náhradné zdroje financií.

Priatelia, snažím sa brzdiť nové reklamné plochy v meste, vypovedal som nájmy mestských pozemkov k billboardom a…

Posted by Juraj Říha on 8. jún 2015


Zdroj: lup, Malacky.sk

 


.