O tom, ako nesmierne dôležité sú médiá vo svete marketingu, sa presvedčili študenti Súkromnej strednej odbornej školy Via Humana Skalica z prvej ruky – podľa hesla „je lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť“, keď v novembri navštívili TV Markíza a Denník N.

via_humana_markiza

Tieto médiá sú na Slovensku veľmi významné, TV Markíza ako najsledovanejšia televízia a Denník N je jeden z najvýznamnejších bojovníkov za slobodu a nezávislosť tlače.

Táto akcia začala rannou exkurziou v štúdiách TV Markíza, kde mali študenti možnosť vidieť kde a ako sa tvoria naše obľúbené relácie, vyskúšať si rolu moderátora správ a prezrieť si aj ostatné výrobné priestory. Taktiež stretnúť ľudí, ktorých každodenne vídame na obrazovkách bol pre mnohých príjemným prekvapením.

via_humana_dennik_n

Denníku N sa študentom venoval šéfredaktor Matúš Kostolný, ktorý počas hodinovej prednášky objasnil okolnosti vzniku denníka, takisto zodpovedal otázky študentov týkajúce sa každodenného života novín a novinárov a taktiež vysvetlil aj peripetie, ktorým musia noviny a novinári čeliť. Pre mladých ľudí je veľmi dôležité, aby v dnešnom svete internetu a okamžitého „zdieľania“ správ vedeli, že každý novinár a človek, skôr, než vypustí do sveta nejakú správu a tvrdenie, musí si overiť jej pravdivosť. Inak môže čeliť trestno-právnym dôsledkom aj toto bolo významnou časťou diskusie.

Stretávanie sa s osobnosťami a známymi miestami je pre študentov vítaným spríjemnením vzdelávacieho procesu. Tieto osobnosti im zároveň sprostredkujú svoje skúsenosti a poučia icho veciach, ktoré v učebniciach nenájdu.

Podľa reakcie študentov táto exkurzia a diskusia bude medzi takéto nezabudnuteľné akcie patriť.

Rastislav Bartal


.