Príprava dočasnej obchádzkovej trasy pri vjazde do Malaciek od diaľnice a Perneka pokračuje. Koncom apríla sa bude asfaltovať a prvé autá by po náhradnom moste mali jazdiť začiatkom mája.

Obchádzková trasa v tomto prípade pre motoristov našťastie znamená iba pár metrov navyše. Náhradný most ponad Malinu totiž leží v tesnej blízkosti súčasného mosta, ktorý sa bude stavať nanovo. „Ak všetko pôjde podľa predpokladov, v prvom májovom týždni v súčinnosti s Národnou diaľničnou spoločnosťou upravíme križovatku na diaľnici a presmerujeme dopravu obojsmerne na obchádzkovú trasu,“ povedal Martin Samek zo spoločnosti Regionálne cesty Bratislava, ktorá dodáva práce pre vlastníka komunikácie, Bratislavský samosprávny kraj.

Po presmerovaní dopravy sa začnú práce na pôvodnom moste, ktorý bude kompletne rozobratý. Stavební robotníci postupne odfrézujú vrstvy vozovky a odstránia jednotlivé nosníky. Pôvodné piliere po čiastočnej stavebnej úprave zostanú.
Zvažovala sa aj postupná oprava mosta, teda striedanie dopravy v jednom jazdnom pruhu pomocou mobilných semaforov. „V čase špičky by však hrozilo, že sa prípadne môže upchať výjazd z diaľnice aj z mesta. Napokon sme rozhodli ponechať obojsmernú dopravu, hoci pravdepodobne bude spomalená. Obchádzka je navrhnutá tak, aby po nej mohla jazdiť aj ťažká nákladná doprava a aby fungovala aj čerpacia stanica TAM,“ vysvetlil M. Samek.

Podľa viceprimátora Milana Ondroviča, ktorý je odborníkom na dopravné stavby, niet pochýb, že most treba opraviť. „Náhradné dopravné riešenie považujeme za jedinú racionálnu alternatívu, ktorá zabezpečí plynulosť dopravy. Bude sa síce jazdiť pomalšie, ale vždy je lepšie vyhnúť sa mobilným semaforom. Prosíme vodičov o maximálnu trpezlivosť a vzájomnú ohľaduplnosť. Robí sa to pre nich, aby mohli ešte tento rok jazdiť po novom a bezpečnom moste,“ dodal.

Nový most by mal byť hotový na jeseň. Časť náhradnej trasy zostane vyasfaltovaná a bude slúžiť iným subjektom, časť sa nahradí novou zeleňou.

-lp-


.