Populárne preteky veteránov prechádzajú opäť cez Záhorie. Viac ako 110 posádok 110-tich veteránov zväčša z medzivojnového obdobia vyrazili vo štvrtok (12. 8.) z Prahy do Bratislavy. Naspäť do Prahy pôjdu v sobotu (14.8.)

Na Záhorí vozidlá nikde nezastavujú. V sobotu si môžete pozrieť ak ste ranostajovia. Napríklad Malackami budú prechádzať krátko pred 8:00. Následne pôjdu smerom cez Veľké Leváre, Moravský Svätý Ján, Sekule a Kúty.
Preteky veteránov 1000 míľ československých nie sú o rýchlosti, ale o pravidelnosti, vytrvalosti a kráse starých áut. Legendárný závod sa konal v rokoch 1933-1935. Najstarším prihláseným autom je Praga Alfa z roku 1922, no za zmienku stoja aj Bugatti T37 z roku 1926, Mercedes Benz Stuttgart z roku 1938, Tatra 75 z roku 1934 a mnoho ďalších. Každým rokom rastie počet závodníkov a v minulom roku trasu prešlo 110 automobilov do roku výroby 1939.

V medzivojnovom období sa Autoklub Republiky Československé rozhodol usporiadať závod, v ktorom bola rýchlosť rovnako dôležitá ako vytrvalosť. Pod patronát si ho zobral prezident Tomáš Garrigue Masaryk, ktorý do súťaže venoval aj putovný pohár. Dnes už klasický závod sa v rokoch 1933 – 1935 išiel za plnej premávky a trasu z Prahy do Bratislavy a naspäť absolvovali posádky bez prerušenia hneď dvakrát. Že išlo o skutočný závod s vysokým nasadením, hovorí aj priemerná rýchlosť Jindřicha Knappa z roku 1934 – presne 103,4 km/h – co je aj na súčastnosť úctyhodný výkon.
Preteky 1000 míľ československých každoročne usporadúva Veteran Car Club Praha.

.