Železničný úsek Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR čaká rozsiahla modernizácia. Jej súčasťou bude aj úsek prechádzajúci cez Malacky, pričom obnova čaká aj budovu stanice. Výsledkom za milióny eur by mala byť moderná, bezpečná a rýchla trať. O tomto obrovskom projekte sa hovorí a píše už dlho, avšak zdá sa, že sa práce predsa len začnú.

Foto: -otano-

Trať z Bratislavy po hranice s Českom je z dôvodu projekčných a stavebných prác rozdelená na tri úseky: Devínska Nová Ves – Malacky, Malacky – Kúty a Kúty – štátna hranica SR/ČR.

Ako nás informovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), na úseku Kúty – štátna hranica SR/ČR sa očakáva vydanie stavebného povolenia po 30. novembri a začiatok stavebných prác je  plánovaný 20. decembra. „Na menovanom úseku sa však nachádza železničný most cez rieku Morava, ktorý je nosným prvkom celého úseku a jeho rekonštrukcia bude technicky, fyzicky a logisticky náročná. Z uvedeného dôvodu zhotoviteľ stavby vykonáva všetky možné potrebné kroky k tomu, aby mohol začať vykonávať búracie práce na časti mostnej konštrukcie už v októbri 2021,“ uviedla riaditeľka Odboru komunikácie a marketingu ŽSR Ria Feik Achbergerová.

S modernizáciou trate budú spojené aj dočasné obmedzenia osobnej vlakovej dopravy.

  • Vlaky Bratislava – Malacky (odchod z Hlavnej stanice vždy o celej hodine a 16. minúte, napr. 14.16 h, 15.16, 16.16 h) budú svoju jazdu končiť v Zohore. Pre cestujúcich do Plaveckého Štvrtka a Malaciek bude k dispozícii náhradná autobusová doprava.
  • Vlaky kategórie REX Bratislava – Kúty (odchod z Hlavnej stanice vždy o celej hodine a 31. minúte, napr. 14.31 h, 15.31, 16.31 h) budú jazdiť bez zmien, teda aj cez Malacky.
  • Cezhraničnú osobnú dopravu v úseku Kúty (SK) – Lanžhot (ČR) nahradia autobusy.
  • Medzištátne rýchliky EuroCity a EuroNight (Nemecko – Česko – Slovensko – Maďarsko) budú premávať bez zmien.

 

-lp-/-otano-


ZeZáhorá 9/21 Zpola