V závere minulého roka zisťovala Záhorská knižnica mieru spokojnosti svojich používateľov a návštevníkov. Z celkového počtu 115 odovzdaných dotazníkov bolo 21 vyplnených v knižnici a 94 online. Čo sa knižnica z odpovedí dozvedela?

foto FB Záhorská knižnica

Za silnú stránku návštevníci považujú najmä priateľských a ústretových zamestnancov, moderné priestory a rozmanité podujatia. „Veľmi sa teším, že pracovníci knižnice sa stali neformálnymi víťazmi celého prieskumu. Ich úlohou nie je dozerať a poučovať návštevníka. Naopak, majú mu byť partnerom a pomocníkom. Návštevu knižnice vnímam ako príjemnú a pohodovú udalosť, a o tom, či to tak bude i v skutočnosti, rozhodujú práve naši zamestnanci,” komentovala výsledky prieskumu Silvia Sameková, riaditeľka Záhorskej knižnice.

Malacké pohľady Knihy.Zahori

Ako vyplynulo z odpovedí, kolektív pracovníkov charakterizuje najmä ochota, láskavosť, ústretovosť, odbornosť a príjemné správanie. Ich celkovú ochotu a vystupovanie návštevníci ohodnotili výbornou priemernou známkou 1,02, pričom až 98 % opýtaných prisúdilo pracovníkom známku výborný. Na otázku, čo konkrétne respondenti považujú za slabú stránku, sa najviac odpovedí nieslo v duchu „nič, slabé stránky nevidím” a pod. Z tých mála, ktoré čitatelia uviedli, spomeňme napr. pripomienky k webovej stránke, menšie zastúpenie noviniek vo fonde alebo požiadavku na viac podujatí pre deti i dospelých. Odpovede na otázku, čo by podľa názoru respondentov pomohlo zlepšiť činnosť knižnice, sa spomínali audioknihy, možnosť kúpiť si kávu, QR kódy v knihách, viac súťaží či podujatia po 18. h.

Ako uviedla Silvia Sameková, každú pripomienku berú na vedomie: „Napríklad audioknihy sme už začali požičiavať – zatiaľ v skúšobnej prevádzke, na možnosti spríjemniť si pobyt v knižnici dobrou kávou aktívne pracujeme.”

Plocha draka Knihy.Zahori

Celkové vysvedčenie vystavili respondenti knižnici v poslednej otázke: ak by ste mali oznámkovať Záhorskú knižnicu ako v škole, akú známku by ste jej pridelili? Až 89% odpovedalo výborný a 11 % chválitebný.

„Dvojka teda bola najhoršou známkou, ktorú sme dostali. Návštevníci a čitatelia nás ohodnotili priemernou známkou 1,11, čo je skutočne skvelý výsledok! Ďakujem všetkým, ktorí nám sprostredkovali svoj názor. Ste pre nás inšpiráciou do ďalšej práce,“ odkazuje čitateľom riaditeľka knižnice.

Článok vyšiel v partnerskom týždenníku Záhorák


.
Toto je čítané

BSK opravuje most medzi Zohorom a Lábom

Správa ciest Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) zahajuje opravné práce na moste cez…

3D filamenty 2023