Niektorí obyvatelia Gbiel majú problém s nastupovaním do vlaku premávajúcom na trase Gbely – Kúty. Hoci je nový a moderný, podľa cestujúcich dostať sa doň vyžaduje doslova horolezecký výkon.

vlak 840 Delfín, foto FB Železnice na Záhorí

„Zaráža ma najmä to, že nikto nemyslí na našich starkých, mamičky s kočíkom alebo jednoducho na tých, ktorí z dôvodu krkolomného schodku nedokážu do vlaku nastúpiť,” uviedla na sociálnej sieti Ľubica. Dodala, že problém by neriešila, keby sa jej neposťažovala staršia pani: „Hovorila, že vnútri je pekné sedenie, pohodlné a príjemné prostredie, no nastupovanie je katastrofa. Tak som sa zamyslela, že by sa to malo riešiť.”

Plocha draka Knihy.Zahori

Vlak je v poriadku, problém je inde

S otázkou, či cestovanie vlakom bude skutočne len pre mladých a zdravých, sme sa obrátili na Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK). Jej hovorca Dominik Drevický potvrdil, že jednou z priorít spoločnosti je modernizácia vozidlového parku s cieľom zvýšenia komfortu a pohodlia pre cestujúcich, preto na linke Kúty – Gbely – Skalica nasadzuje moderné motorové jednotky radu 840, tzv. Delfín. „Sú nízkopodlažné a teda bezbariérové, pričom výškou svojej nástupnej plochy spĺňajú európske štandardy a normy,” zdôraznil Drevický.

V čom je teda problém? „Viacero nástupíšť na Slovensku, medzi ktoré patrí aj to v Gbeloch, ešte nezodpovedá európskym štandardom a normám,” vysvetľuje hovorca ZSSK. „V praxi to znamená, že mnohé nástupištia by mali mať výšku 550 mm, pričom majú len 250-300 mm. Keďže naše vozidlá normám zodpovedajú, nástupná výška podlahy vlakov je približne 550 mm výšky koľajníc.”

Plocha draka Knihy.Zahori

Ukazuje sa teda, že vlaky sú v poriadku, riešiť treba nástupištia. „Podľa našich informácií manažér železničnej infraštruktúry, ktorým sú Železnice SR (ŽSR), plánuje realizovať úpravu nástupiska v Gbeloch v máji, resp. v júni 2024,” dodáva aj dobrú správu Dominik Drevický.

Panter aj Elefant

Modernými vlakmi sa v súčasnosti môžu voziť Záhoráci na viacerých trasách, na úseku trate Trnava – Senica sú to napr. elektrické jednotky typu 661 Panter a na úseku Bratislava – Kúty elektrické poschodové jednotky typu 671 Elefant. Z dôvodu modernizácie železničnej infraštruktúry prebieha aktuálne medzi stanicami Šaštín-Stráže – Kúty výluka, preto je tam momentálne zavedená náhradná autobusová doprava.

Článok vyšiel v partnerskom týždenníku Záhorák


.
Toto je čítané

BSK opravuje most medzi Zohorom a Lábom

Správa ciest Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) zahajuje opravné práce na moste cez…

Trnavské rádio Tak akorát 2024