Po vyše ročnej príprave systém zdieľaných bicyklov pod názvom SenicaBajk odštartoval 19. apríla. Pre nepriaznivé počasie bolo propagačné podujatie k spusteniu presunuté na 29. apríla od 14:30 hod. Registrácia v aplikácii „nextbike by TIER“ bola spustená už 9. apríla a s ďalšími pomáhali záujemcom počas otváracieho podujatia zamestnanci Mestského úradu Senica.

foto senica.sk

Predstavitelia mesta – primátor Martin Džačovský a jeho zástupca Filip Lackovič, mestskí poslanci a dobrovoľníci prezentovali nový ekologický spôsob dopravy v meste na propagačnej jazde ulicami mesta. Všetci Seničania i návštevníci mesta môžu využívať na cestu do práce či školy využívať 85 klasických bicyklov a 60 elektrických, ktoré nájdu na 24 dokovacích staniciach.

Realizáciu projektu zdieľaných bicyklov vyhrala vo verejnom obstarávaní firma Arriva, ktorá už šiesty rok prevádzkuje zdieľané bicykle v Žiline a od 22. apríla tohto roka v Senci. „Zdieľané bicykle dopĺňajú mestskú hromadnú dopravu a slúžia verejnému záujmu podobne ako mestské autobusy. Obyvateľom aj návštevníkom Senice želáme, aby si novú službu Senica Bajk obľúbili a využívali ju čo najčastejšie,” uviedla Petra Helecz, riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností ARRIVA na Slovensku. Senická samospráva získala na tento projekt nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške viac ako 680 tisíc eur.

foto senica.sk

Systém mesto zverilo do prevádzky Sociálnemu podniku mesta Senica. Rozvoz bicyklov do staníc, ich údržbu a akýchkoľvek problémov pri ich prevádzke, či pri registrácii majú na starosti dvaja technici 7 dní v týždni od 8:00 do 16:00 hod. Riaditeľka SPMS Nora Černáčková verí, že Seničania si bicykle obľúbia: „Budeme sledovať využívanie bicyklov na jednotlivých staniciach a starať sa o ich priebežné doplňovanie.“

Mesto Senica s podporou cyklodopravy nekončí, pre primátora mesta Martina Džačovského je cyklodoprava jednou z priorít: „Mesto sa snaží stále viac motivovať obyvateľov k využívaniu cyklistickej infraštruktúry tak, aby uprednostňovali cyklistickú dopravu pred motorovou dopravou. Budovanie cyklistickej infraštruktúry zvyšuje popularitu využívania cyklistickej prepravy do práce a na krátke vzdialenosti po meste, čo má za následok zníženie motorovej dopravy v meste.“

Zdroj: Senica.sk


.