Robo Štefanka z Borského Svätého Jura vyštudoval obchodnú akadémiu a rozbehol vlastné podnikanie. Popri práci sa pustil do vlastného biznisu a v malej obci otvoril wellness centrum Eden Spa!

Dnešným respondentom rozhovoru Robím, čo ma baví je 47-ročný Borskosvätojurčan Robo Štefanka. Popri svojej práci na obchodnom oddelení v oblasti podpory predaja sa rozhodol otvoriť vlastné wellness centrum – a to celkom nezvyčajne, v malej obci. Spýtali sme sa ho, čo ho k tomu viedlo, ako vyzerala jeho cesta a aké má plány do budúcna.

Čo vás viedlo k otvoreniu wellness centra?

V Šaštíne-Strážach bolo obdobné centrum, kam sme veľmi radi chodili. Počas pandémie COVID-19 ho však zatvorili a takáto prevádzka nám v okolí začala výrazne chýbať. Myslím, že sme neboli jediní. Preto som začal uvažovať nad tým, že by bolo fajn niečo také vytvoriť aj tu.

zdroj: Archív RŠ

Mali ste už predtým skúsenosti s podnikaním v tejto oblasti, alebo ste sa do toho pustili úplne od nuly?

V tejto oblasti, vlastne ani v žiadnej inej som nikdy nepodnikal. No nevnímal som to ako prekážku a pustil sa do práce.

S akými najväčšími prekážkami ste sa stretli pri otváraní Eden Spa? Bolo niečo, čo vás prekvapilo?

Neboli to úplne prekážky ani prekvapenia, skôr bežné záležitosti, ktoré sa riešia pri otváraní každej prevádzky. Hľadal som stavebníkov a vyberal toho najlepšieho dodávateľa, ktorý by zabezpečil sauny a vírivku, keďže som chcel naozaj kvalitné vybavenie. Taktiež som musel zistiť, čo všetko je potrebné na otvorenie takejto prevádzky. V každej fáze sa objavilo niečo nové, no nenazval by som to prekážkami – boli to skôr výzvy.

zdroj: Archív RŠ

Aké najväčšie riziko ste pri tomto projekte podstúpili? Oplatilo sa?

Najväčším rizikom bola asi výška hypotéky, ktorú som si musel vziať. Teraz, keď je už všetko hotové, som však rád, že som do toho išiel. A či sa to oplatilo? Neviem, uvidíme, ale dúfam, že áno. Určite z toho mám dobrý pocit, najmä keď vidím, čo sa nám podarilo vybudovať.

Je dnes centrum také, ako ste si ho na začiatku predstavovali? Alebo sa vaše plány a predstavy časom menili?

Nie je presne také, ako som si ho na začiatku predstavoval, ale je také, aké som ho nakoniec chcel mať. Moje predstavy sa počas rekonštrukcie menili. Tým, že som pri prerábke trávil veľa času, sa mi priestor postupne otváral pred očami. S každým ďalším krokom som ho videl trochu inak. Bolo to ako výstup na kopec, počas ktorého sa vám postupne otvárajú nové a nové obzory. Na začiatku to vôbec nemalo vyzerať tak, ako to vyzerá dnes. No dnes to vyzerá presne tak, ako som si želal.

zdroj edenspa.sk

Keby ste mohli začať odznova, urobili by ste niečo inak?

Myslím že v zásade ani nie aj keď tak ako pri všetkom čo človek robí nakoniec vidí vždy len tie nedostatky. Ale sú to skôr drobnosti ktoré by sa určite dali urobiť aj lepšie.

Ako sa Eden Spa momentálne darí? Vnímate rastúci záujem o wellness služby?

Pomaly sa dostávame do povedomia ľudí, a tak dúfam, že záujem bude rásť. Myslím si, že čoraz viac ľudí začína chápať prospešnosť saunovania pre zdravie a organizmus. Je to naozaj jedno z mála miest v tomto uponáhľanom svete, kde si človek môže na chvíľu oddýchnuť a vypnúť.

zdroj edenspa.sk

Aké služby poskytujete?

Sú to štandardné služby, ktoré sa poskytujú vo wellness centrách – fínska sauna, infra sauna, vírivka a ochladzovací bazén. Ten však nie je až takým štandardom, najmä v menších prevádzkach. Pre mňa to však bola zásadná podmienka pri otvorení. Ochladzovací kúpeľ je po saunovaní veľmi dôležitý a zároveň skvelou príležitosťou, ako začať s otužovaním. Bolo to pre mňa natoľko dôležité, že keď stavebná firma, s ktorou som bol dohodnutý, bazén nakoniec nepostavila – jednoducho už neprišli –, rozhodol som sa, že to spravím sám. Bola to celkom výzva, keďže som nikdy nič podobné nerobil. Myslím si však, že sa to nakoniec podarilo celkom dobre, aj keď práve na tomto vidím, že by sa to dalo urobiť ešte lepšie.

Stretli ste sa aj s nejakým bizarným alebo nečakaným požiadavkom od zákazníka?

Zatiaľ som sa s ničím takým nestretol. To je zrejme výhoda takýchto prevádzok, ľudia si sem naozaj chcú prísť len oddýchnuť a ich hlavnou požiadavkou je mať pokoj a súkromie.

zdroj edenspa.sk

Na čo si zákazníci najčastejšie sťažujú? Ako sa snažíte riešiť ich pripomienky?

Zatiaľ sme nezaznamenali žiadne sťažnosti, čo možno súvisí aj s tým, že fungujeme len krátko. Skôr sa stretávame s pripomienkami, ako napríklad že niekomu chýba hudba pri vírivke alebo že by rebrík v ochladzovacom bazéne mohol mať o nejaký ten schod viac. Samozrejme, takéto podnety riešime. Sme vďační za každú pripomienku, ktorá nás môže posunúť ďalej.

Máte v pláne nejaké novinky alebo rozšírenie ponuky?

Zatiaľ nie, ale budeme reagovať na podnety zákazníkov, takže do budúcna to rozhodne nie je vylúčené.

Ktorá procedúra v  Eden Spa je vaša obľúbená? Máte čas si ju dopriať?

Určite mám rád ochladzovanie v studenom bazéne po saune. Ešte predtým, než sme prevádzku otvorili, bolo veľmi príjemné na konci dňa si ľahnúť do vírivky a vychutnať si masáž. Teraz už na to však nemám veľa času. Asi platí to pravidlo, že elektrikárovi doma nesvietia svetlá a ten, kto prevádzkuje wellness, nemá čas a niekedy už ani energiu ísť do sauny. Možno v lete.

zdroj edenspa.sk

Čo vás na tomto podnikaní najviac baví a motivuje pokračovať?

Baví ma vidieť, ako sa to vyvíja, aj keď sme stále len na začiatku. Mám rád, keď vidím ľudí odchádzať spokojných. Keď vstupujú do tej starej budovy, možno aj nie s príliš veľkými očakávaniami, a zrazu vstúpia do iného sveta. Ako mi už povedali niektorí zákazníci: „Toto sme naozaj nečakali, toto nás prekvapilo.“ Vždy je to také zadosťučinenie, že tá námaha a strávený čas za to stáli.

Ako relaxuje človek, ktorý prevádzkuje wellness centrum?

Teraz by som mal povedať, že v saune alebo vo vírivke. To je rozhodne výborný relax, jeden z najlepších. Rád si však prečítam dobrú knihu – ak pri prvej strane nezaspím – alebo vyrazím na výlet do hôr.