Koronavírus zmenil životy nás všetkých, v osobnej i pracovnej oblasti. Jednou z noviniek bolo, že učitelia museli prejsť na virtuálnu komunikáciu so žiakmi.

Bol to začiatok posilnenia nielen našich prezentačných schopností, ale i digitálnych zručností. Mnohé učiteľky hľadali spôsob, ako vdýchnuť online prostrediu dušu. Tvorili sme a začali vytvárať zaujímavé videá a prezentácie a z učiteliek sa stali youtuberky.

Pani učiteľka Barborka prišla so zaujímavým nápadom: „Nemohli by sme namiesto otvárania okienok v adventnom kalendári otvárať videjká s výzvou?“ Táto nenápadná vetička spustila na 1. stupni dážď nápadov.

Začali vznikať zaujímavé myšlienky, ako naplniť tohtoročné adventné obdobie. Učiteľky začali nakrúcať edukatívne videá zamerané na prípravu žiakov na Vianoce. Videá obsahujú rôzne výzvy – od čítania a školskej zbierky cez experimentovanie, všímanie si svojho okolia, konanie dobrých skutkov až po tvorivé úlohy v podobe rôznych výrobkov, pečenia či tvorby poézie. Každé adventné ráno zverejňujeme jednu videovýzvu, ktorú deti počas dňa plnia – buď v škole alebo doma, prípadne s rodičmi aj so súrodencami. Zároveň sa otvára jedno okienko na adventnom kalendári umiestnenom na chodbe školy. A tam je teda vždy zvedavý nával!

Tu sú reakcie detí: „Pustite nám to ešte raz!“ „Čooo? Dnes je to také krátke?“ „Nemohli by ste nám prezradiť, čo bude zajtra?“„Aj moja maminka dnes chcela urobiť dobrý skutok.“ „My sme si vyrábali doma anjelika všetci.“

Ako prežívali výrobu videí  panie učiteľky – youtuberky? Prezradíme niečo zo zákulisia: „Nedávaj to tam, poďme ešte raz!“ „Jééjda, to aký mám hlas?“„Počkaj, idem sa učesať!“ „To čo som povedala? Veď to nemá ani hlavu ani pätu!“ Ako hovoria, najväčšou odmenou je pre nich vidieť, ako sa deti denne tešia na nové videá, aké sú nedočkavé, keď stoja pred adventným kalendárom a uvažujú, čo by nová výzva mohla obnášať. „Jednoducho, našli sme sa v citáte Jána Amosa Komenského Kto čo robí s chuťou, rád, z práce môže kratochvíľu mať.“

Text a foto: Spojená škola sv. Františka Assiského


.