Mobilná aplikácia Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) zaznamenala začiatkom týždňa výpadok. V súčasnosti je síce funkčná, ale s menším obmedzením. Plne funkčná by mala byť v piatok (9. 9.).
Bratislavská integrovaná doprava (BID) zároveň ubezpečuje, že peniaze budú cestujúcim v plnej výške vrátené. TASR o to informovala hovorkyňa BID Eva Vozárová.
K náhlemu výpadku mobilnej aplikácie došlo 5. septembra. Jej najdôležitejšie funkcie, teda nákup cestovných lístkov, rovnako tak preukazovanie sa nimi i električenkami, síce boli v krátkom čase obnovené, mnohým cestujúcim však počas výpadku odišli platby bez možnosti využitia cestovného lístka.
“Finančné prostriedky za zakúpené a nevyužité cestovné lístky budú užívateľom mobilnej aplikácie IDS BK v krátkej dobe v plnej výške vrátené,” uviedla Vozárová. Vrátené im budú podľa spôsobu zrealizovaného nákupu, teda zvýšením elektronickej peňaženky v mobilnej aplikácii, alebo sa im vrátia na účet platobnej karty, z ktorej si lístky zakúpili.
Chyba, ktorá spôsobila výpadok, vznikla na strane dodávateľa a bola ním identifikovaná. Hekerský útok bol vylúčený.