Vitajte v rubrike – Robím, čo ma baví! Dnes vám prinášame rozhovor s dvojicou, ktorá je spätá vo vzťahu otec a syn. Toto spojenie je vždy o niečo krajšie, ak hlava rodiny, zdieľa so svojim potomkom spoločnú vášeň. A práve tú majú rovnakú v rodine Búlikovcov zo Skalice.

robim-co-ma-bavi-michal-Milan-Bulik

Otec Milan Búlik vychováva a vedie svojho desaťročného syna Miška k motocyklovému športu už od skorého detstva. Tento malý pretekár je v súčasnosti členom tímu ETG Racing v Španielsku a počas svojej krátkej kariéry zožal úspech v podobe mnohých ocenení. Medzi nimi niekoľko  titulov medzinárodného šampióna v SR a ČR, medaila z európskeho šampionátu, či dve 2. miesta v nemeckom ADAC Cupe! Miško Búlik však ani náhodou nezaháľa a stále na sebe pracuje. Rozhovor, ktorý vám aktuálne prinášame, ponúka dva zaujímavé pohľady a vy si tak môžete predstaviť, aké je to súťažiť v náročných pretekoch v takom malom veku, ale zároveň aj aké slasti i strasti to prináša rodičovi, nehovoriac o tom, aké je náročné v dnešnej dobe hľadať sponzorov a zabezpečiť všetky potrebné financie…Sme úprimne radi, že sa to zatiaľ Miškovi aj otcovi Milanovi výborne darí a mladému pretekárovi želáme mnoho ďalších úspechov vo svojej kariére!

Malacké pohľady Knihy.Zahori
 

Ako si spomínaš na svoj prvý kontakt s motorkou? Kedy to asi bolo?
Michal: Prvú motorku som dostal vo svojich štyroch rokoch. Bolo to na Vianoce v roku 2009. Je to už dávno… J

Ako vás napadlo dať svojho syna na tento šport?
Milan: Bol to nápad môjho otca, ktorý bol veľkým fanúšikom motocyklových pretekov. Pôvodne sme to brali ako zábavu, ale Miškov záujem a výsledky nás donútili zmeniť prístup a venovať sa motorkám naplno.

Čo vás poháňalo vpred na začiatku, keď ste sa rozhodli, že spolu so svojim synom idete do toho a budete rozvíjať jeho talent?
Milan: Miško jazdil obstojne na motorke už vo svojich štyroch rokoch! V šiestich rokoch bol majstrom Slovenska v minimoto, o rok neskôr majster Slovenska, či Česka a tiež bol aj tretí na Majstrovstvách Európy. V tréningu dokáže tvrdo pracovať, čo sa odráža na výsledkoch v pretekoch. To je to, čo mi dáva impulz do ďalšej práce s ním!

Venovali ste sa aj vy v mladosti tomuto športu?
Milan: Tomuto športu som sa ja sám nikdy nevenoval, ale rovnako ako môj otec, aj ja som bol vždy veľkým fanúšikom motocyklových pretekov.

robim-co-ma-bavi-michal-Milan-Bulik-5

Kto je v tomto športe tvojim vzorom?
Michal: Je to Valentino Rossi, ale fandím všetkým pretekárom, lebo viem, čo sa pod všetkou tou námahou skrýva.

Ako to vyzerá, keď ti príde fandiť tvoja rodina na dôležité preteky? Aké máš pocity?
Michal: Nakoľko teraz jazdím preteky v Španielsku, nechodí ma nikto z rodiny povzbudzovať. Je tam so mnou len môj otec. Keď sa ale dalo, rodina ma vždy prišla podporiť! Pamätám si na preteky minibikov v Skalici, kde mi ich prítomnosť veľmi pomohla a zvíťazil som!

Myslíte si, že ste vďaka tomuto športu ešte bližšie k svojmu synovi a máte lepší vzťah?
Milan: Náš vzťah je maximálne kamarátsky a vďaka motorkám sme k sebe oveľa bližšie!

robim-co-ma-bavi-michal-Milan-Bulik-4

Ako sa vám podarilo u nás na Slovensku, kde to viac žije hokejom a futbalom, hľadať sponzorov?
Milan: Motocyklový šport je na Slovensku na okraji záujmu sponzorov, napriek jeho finančnej náročnosti. Väčšinu nákladov nám zhltne technika, preprava, výbava pretekára a nie platy hráčov a manažmentu, ako pri kolektívnych športoch. Verím však, že Miško si svojimi výsledkami dokáže nájsť partnerov, ktorí budú mať záujem na jeho ďalšom napredovaní.  Slovensko má po dlhej dobe juniorského jazdca s výbornými výsledkami a určite sú v našej krajine ľudia, ktorí by mu mohli pomôcť posunúť sa ďalej.

Čo všetko zahŕňa príprava vášho syna na dôležité preteky?
Milan: Miško potrebuje hlavne pohodu. Obľúbené raňajky a pred obliekaním do kombinézy sa trošku zahriať a ponaťahovať. Dôkladne sa obliecť, aby sa cítil komfortne a pred samotnou jazdou sa sústrediť a premietať si v duchu trať. Dôležitý je aj pitný režim pred pretekom.

robim-co-ma-bavi-michal-Milan-Bulik-6

Aké ocenenie zo všetkých, ktoré si už získal, si najviac ceníš?
Michal: Najcennejšie je určite 3.miesto z Majstrovstiev Európy v minimoto v roku 2013 vo Vransku, ale najťažšie sú tituly vicemajster Nemecka ADAC Mini Bike cup 2014 v triede začiatočníkov a 2015 v triede pokročilých.

Aktuálne si súčasťou tímu ETG Racing v Španielsku. Naplnil tento tím tvoje očakávania?
Michal: Na sto percent! ETG racing team patrí k top tímom v španielskom šampionáte CEV RFME. Všetci jeho členovia sú milí, príjemní a zázemie je skvelé. Motocykel mám vždy perfektne pripravený, vďaka čomu môžem na sebe pracovať. Som veľmi rád, že môžem byť v takom skvelom tíme.

Ako často sem cestujete?
Milan: Do Španielska cestujeme približne raz mesačne. Za sezónu máme 7 pretekov a jeden oficiálny test, čo sa dá časovo zvládnuť.

Na akej úrovni je podľa vás tento tím? Aká je jeho infraštruktúra?
Milan: ETG naozaj patrí k najlepším tímom v španielskom šampionáte! Má dvoch jazdcov v triede Moto4, dvoch v PreMoto3, jedného v Moto3 a jedného v 600-vkách. S Miškom pracuje od začiatku sezóny výborný mechanik Marc Fisas, + jeden pomocný mechanik, okrem toho šéfmechanik, technik pre tlmiče a telemetrista, ktorí sú špičkoví profesionáli a pracujú so všetkými jazdcami v tíme.

Tvojim tímovým kolegom je 11- ročný Marcos Ruda zo Španielska, ktorý vlani skončil na celkovom 4.mieste. Čo si sa od neho mal možnosť naučiť a celkovo aj od tímu, v ktorom momentálne si?
Michal: Marcos mi veľmi pomáha. Pozná už všetky trate, a pravidelne bojuje o pódium. Pri práci s telemetriou porovnávame naše dáta a to mi umožňuje zlepšovať sa. V Alcarasse som sa ho v kvalifikácii dokázal udržať a získal som 7.miesto na štarte z 28 jazdcov, čo je doteraz môj najlepší výsledok tu v Španielsku. Všetko je tu pre mňa nové. Motocykel, veľké trate, práca s dátami, nastavovanie motocykla, ale odborníci z ETG mi vo všetkom radia a pomáhajú, vďaka čomu sa môžem zlepšovať.

robim-co-ma-bavi-michal-Milan-Bulik-2

Ako sa tu Miškovi darí a ako ste spokojný vy?
Milan: Miškovi sa darí nad naše očakávania. Je úplný nováčik, navyše patrí k najmladším jazdcom na štarte. Stabilne sa pohybuje v súbojoch o desiate miesto a len nedostatok skúseností ho pripravili o lepšie umiestnenia. Ja vidím progres v technike jazdy, v rýchlosti,  prejazdoch zákrut, ale aj pri komunikácii s tímom, nastavovaní motocykla a práci s dátami. Je to veľká škola so špičkovými jazdcami a Miško má za úlohu učiť sa. J

Akú motorku momentálne používaš?
Michal: Jazdím v triede Moto 4, na motocykli Beon so štvortaktným motorom Honda 150ccm. Motor majú všetci jazdci rovnaký a maximálny výkon 22,9 koňa sa pravidelne po pretekoch meria.

Venuješ sa aj hokeju v Skalici, vďaka ktorému máš výbornú kondíciu. Prečo ale dávaš väčšiu prednosť motocyklovému športu, čo máš na tomto športe najradšej?
Michal: Baví ma aj hokej aj motorky! Sezóny sa prakticky nekryjú, takže je to dobrá možnosť, ako robiť kvalitne oba športy, ktoré mám veľmi rád.

Aké sú tvoje sny do budúcna?
Michal: Chcel by som pokračovať aj budúcu sezónu s ETG tímom v španielskom ,,majstráku“. Dúfam, že sa to podarí a budem môcť znova pretekať v jednom z najlepších juniorských šampionátov na svete.

Ako si predstavujete budúcnosť svojho syna vy?
Milan: Radi by sme pokračovali aj v budúcom roku s ETG v triede Moto4. Miško bude mať 11 rokov a v jeho veku je to najlepší šampionát, v ktorom môže pretekať. Verím, že vďaka stálym aj novým partnerom, sa nám to podarí.


.

BM: Ustekana sobota