Krajská organizácia cestovného ruchu Trnavský kraj vyhlásila 28. decembra 2020 verejnú súťaž návrhov risografík, ktoré majú ilustrovať zaujímavosti a príbehy regiónov Trnavského kraja.
Výsledkom súťaže bude kolekcia piatich až pätnástich víťazných návrhov vytvorených ľubovoľnou technikou, pričom každý z nich bude ohodnotený finančnou odmenou 1.000 eur.
„Časť aktivít a propagácie Trnavského kraja ako turistickej destinácie sa presunula do online priestoru v dôsledku pandémie ochorenia Covid-19. Zároveň mnohé z nich dostali novú podobu. V týchto súvislostiach sme sa rozhodli podporiť miestny kreatívny a kultúrny priemysel a vyhlásiť súťaž návrhov risografík na tému „Trnavský kraj príbehov“. Víťazné návrhy budú po vytlačení vystavené v turistických informačných centrách, kde si ich budú môcť návštevníci zakúpiť. Tým zároveň podporíme návštevnosť centier,“ uviedol Pavol Kalman, predseda KOCR Trnavský kraj a trnavský vicežupan.
Cieľom súťaže je vytvoriť signovanú autorskú kolekciu diel vytlačených technikou risografie v limitovanom počte do 200 kusov. Tematicky by mali návrhy zobrazovať to turisticky najatraktívnejšie z okolia Hlohovca, Piešťan, Trnavy, Záhoria a Žitného ostrova.
Každý autor môže do súťaže predložiť až päť rozdielnych návrhov, ktoré by mali byť čo najvernejším náhľadom finálneho diela. V návrhu je možné použiť sútlač maximálne troch farieb z farebnej palety ôsmich dostupných. Uzávierka súťaže je 15. februára 2021 a jej výsledky budú zverejnené v priebehu marca 2021, po ukončení hodnotenia porotou s odbornou garanciou grafickým dizajnérom Robertom Paršom. Presné technické špecifikácie a podmienky súťaže nájdete na https://www.krajzazitkov.sk/sutaz.
KOCR vznikla v januári 2019 s ambíciou rozvíjať potenciál cestovného ruchu a propagácie kraja doma i v zahraničí vrátane podpory malých a stredných podnikateľov a ich jedinečných regionálnych produktov a služieb. Na rok 2021 má organizácia naplánované výdavky vo výške 660 tisíc eur. Prostriedky tradične určené na propagáciu kraja na veľtrhoch cestovného ruchu budú presmerované do rozvoja turistickej infraštruktúry vrátane značiek upriamujúcich pozornosť vodičov na turistické ciele.