Mobilizačná kampaň CHCEM TU ZOSTAŤ, ktorá vznikla ako iniciatíva štyroch organizácii dnes už presiahla priestor občianskej spoločnosti a pridávajú sa k nej mnohí významní slovenskí influenceri, umelci a umelkyne, veľké firmy aj desiatky organizácií zo všetkých kútov Slovenska. Z občianskej kampane sa mení na celospoločenskú.

Kampaň odštartovala v júli s podporou ambasádorov Veroniky Cifrovej Ostrihoňovej, Ivety Radičovej a Michala Handzuša a už od začiatku sa k nim na sociálnych sieťach pridávali influenceri a osobnosti, ktorým nie je jedno v akej krajine budú žiť.

“Ísť voliť je naša občianska povinnosť, tak ako máme isté práva, máme aj povinnosti. Tieto voľby sú mimoriadne dôležité pre nás všetkých, stále verím, že chceme žiť v demokratickom svete,” odpovedá herečka Jana Kovalčíková na otázku, prečo by mali ísť mladí ľudia voliť.

Spolu s ňou kampaň CHCEM TU ZOSTAŤ na sociálnych sieťach podporuje množstvo ďalších influencerov ako Matej “Sajfa” Cifra, Fero Joke, Plážoví chalani, Kristína Tormová, Branči Kováč a.k.a. VEC, Jakub Gulík, Adam Pavlovčin a desiatky ďalších. Tí všetci pomáhajú mobilizovať mladých cez svoje sociálne siete, natáčajú videá, používajú unikátny kampaňový filter pre Instagram a niektorí sa zúčastňujú aj kampaňových diskusii v teréne.

“Záleží mi na budúcnosti Slovenska, aby sme boli slobodnou modernou krajinou, plnou tolerancie a slušného správania,” vysvetľuje komik Fero Joke, prečo podporuje kampaň CHCEM TU ZOSTAŤ.

Dobrou správou je, že v skupine mladých ľudí stúpa záujem ísť voliť. Kým v máji deklarovalo záujem ísť voliť iba 51% mladých vo veku 18-25 rokov, v auguste to bolo už 67%, aj vďaka mobilizačným aktivitám občianskej spoločnosti.

“Mladí ľudia potrebujú počuť, že na ich názore záleží a môžu niečo zmeniť. Kampaň Chcem tu zostať podporujeme ako pozvánku pre mládež, aby sa pridala k účasti na voľbách a podieľala sa na vytvorení súčasného obrazu Slovenska,” vysvetľuje Juraj Lizák, predseda Rady mládeže Slovenska, prečo podporujú mobilizačnú kampaň.

Pridávajú sa aj firmy

Význam mobilizačnej kampane CHCEM TU ZOSTAŤ zameranej na prvo a druho voličov vnímajú aj mnohé firmy. Uvedomujú si aké dôležité je, aby si mladí ľudia spájali svoju budúcnosť so Slovenskom, aby tu chceli zostať.

“Ak chceme zanechať našim deťom modernú, demokratickú a ekonomicky prosperujúcu krajinu, nemôžme nič nechať na náhodu. Raz za štyri roky sme my všetci tí, ktorí máme vplyv na budúcnosť a smerovanie Slovenska. Mali by sme toto naše právo využiť naplno. Aby sa tu všetkým ľuďom oplatilo žiť, pracovať či podnikať,” odkázal Peter Krutil, CEO Slovenskej sporiteľne.

Občiansku kampaň podporili okrem Nadácie Slovenskej sporiteľne aj mobilný operátor O2, spoločnosť Curaprox alebo kuriérska firma Slovak Parcel Service.

“Chceme, aby mladých ľudí na Slovensku bolo počuť. Nielen pre biznis je dôležité, aby si svoju budúcnosť vedeli na Slovensku predstaviť a pomáhali ju spolutvoriť. Návyk podieľať sa na veciach verejných sa vytvára už teraz a my všetci chceme, aby nám občianska angažovanosť pomáhala tvoriť lepšiu demokratickú spoločnosť. Biznis pri tomto nemôže a nechce stáť bokom,”hovorí Lucia Pašková z Curaproxu.

Podpora od viac ako 100 organizácii z celého Slovenska

V rámci kampane sa do volieb uskutoční 14 mobilizačných koncertov a desiatky ďalších sprievodných aktivít ako sú verejné diskusie či programy na školách. Tie pomáha zorganizovať viac ako 100 rôznych organizácií z celého Slovenska, ktoré poskytujú svoje kapacity alebo inú podporu.

Sériu koncertov organizátori odštartovali 9. septembra v Žiline – ambasádor kampane Michal Handzuš, vystúpenia miestnych mladých kapiel spolu s headlinermi Astral Kid a Shimmim prilákali na námestie v Žiline viac než 1 500 mladých ľudí.

Zdroj: pretovolim.sk


.
Toto je čítané

Kúťan Adam Palkovič je najkrajším mužom na Slovensku!

Na Záhorí máme nielen krásne slečny a dámy, ale ako sa potvrdilo…

3D filamenty 2023