Železničná spoločnosť Slovensko zverejňuje výsledky prieskumu v štvrťročných cykloch. Dopravca uvádza rastúci záujem o cestovanie vlakom. Horšie čísla sú však v prípade dostupnosti predajných miest, kde došlo k poklesu o necelý percentuálny bod.

Ilustračný obrázok (zdroj: ZSSK)

„Najväčšou výzvou je spoľahlivosť – vlak musí prísť načas a ak sa niečo stane, cestujúci o tom musí vedieť ako prvý. Rovnako dôležité je, aby si ľudia mohli kúpiť lístok jednoducho, zrozumiteľne a aj tam, kde to dnes nie je samozrejmosťou,“ povedal generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. 

Prieskum: Častejšie cestovanie vlakom

Štátny dopravca hovorí o celkovej spokojnosti 65,3 bodu. V indexe ochoty odporučiť značku sa Železničná spoločnosť Slovensko dostala na -10. „V európskej verejnej doprave sa často pohybuje v intervale od –20 do +10, výsledok ZSSK tak zodpovedá typickému priemeru sektora,“ uvádza hovorca Ján Baček.

Podľa prieskumu spoločnosti Go4insight stúpol podiel ľudí, ktorí v nasledujúcich mesiacoch budú cestovať častejšie. Ide o zvýšenie z 27 na 35 percent. Najväčší rast zaznamenal dopravca vo vekovej kategórii 16 až 29 rokov a pri diaľkových vlakoch.

„Stabilne silné ostáva vnímanie bezpečnosti železničnej dopravy a bez zhoršenia zostáva aj komfort – čistota, pohodlie a kapacita,“ skonštatovala ZSSK. Prieskum hovorí aj o oblastiach, kde je potreba zrýchliť zlepšenia. V indexe spoľahlivosti sa zhoršila vnímaná presnosť vlakov, a to o vyše jeden bod.

„Väčšina okolností, ktoré vlaky zdržia sú mimo zodpovednosti ZSSK a dopravca ich nevie ovplyvniť – napríklad počasie, nehody, výluky, poruchy infraštruktúry a podobne a potýka sa s nimi aj väčšina iných dopravcov na Slovensku. Vtedy celková presnosť vlakov v prípade ZSSK klesne na 91 percent,“ podotýka.

Ilustračný obrázok (zdroj: ZSSK)

Presnejšie informovanie cestujúcich

Pokles zaznamenala spoločnosť pri dostupnosti predajných miest a uprednostnení online nákupu lístkov. Prieskum zaznamenal aj najčastejšie dôvody, pre ktoré ľudia plánujú cestovať menej. Ide najmä o zmenu životnej situácie, nespoľahlivosť vlakov, cenu či komfort.

„ZSSK nasmeruje najbližšie kroky do oblastí s najväčším dopadom na spokojnosť. V prevádzke pôjde o stabilnejšie obehy súprav, operatívne rezervy a obmedzovanie sekundárnych meškaní v koordinácii so správcom infraštruktúry,“ hovorí dopravca, ktorého cieľom má byť vyššia presnosť poskytovaných informácií.

Podľa Železničnej spoločnosti Slovensko by mali cestujúci dostať informácie rýchlejšie v aplikácii a na webe. Zjednodiť by sa mal aj jazyk oznamov: „V nákupe lístkov bude dôraz na jednoduchšie používanie digitálnych kanálov, rozšírenie alternatív tam, kde nie je pokladnica.“

Ilustračný obrázok (zdroj: OPII / Ministerstvo dopravy)


Google News
Nájdete nás aj na Google NEWS
Kliknite na Sledovať a nepremeškáte žiadne novinky.